Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 16.00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen en kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden niet binnen 2 werkdagen te kunnen leveren, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. We proberen om de bestelde producten binnen 2 werkdagen te leveren. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Verzendkosten NL:

  • Geen verzendkosten voor bestellingen vanaf € 50,-
  • € 7,25 verzendkosten voor bestellingen onder de € 50,00
    (onder voorbehoud van tariefwijzigingen vervoerders)

Verzendkosten BE:

  • Verzendkosten voor België staan vermeld bij de aankoop in de winkel bij het afrekenen.
  • Voor België gelden altijd verzendkosten.

Retourneren / herroepingsrecht

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u als consument heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

De wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt niet voor zakelijke leveringen (B2B). Zie onze levering en verkoopvoorwaarden.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Krausen Nederland geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u het ingevulde retourformulier ingevuld versturen naar info@krausen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

In een aantal situaties heeft de consument geen wettelijke bedenktijd;

  • Speciaal bestelde producten
  • Als de verzegeling van een product is verbroken
  • Als de producten zijn gebruikt en niet meer voldoen aan de nieuwstaat van het product.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@krausen.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Garantie & Klachten

Verkorte omschrijving Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk betreft gebreken dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt.

De garantie is niet van toepassing indien de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van: de niet inachtneming van onderhouds- en of wasvoorschriften, bij onjuist, onzorgvuldig of onoordeelkundig gebruik, van buiten komende oorzaken, zoals bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) brand- of waterschade, natuurlijke slijtage, reparatie door anderen dan daarvoor door leverancier aangewezen reparatiebedrijven, ondeskundig gebruik of indien er zaken door anderen dan leverancier zijn gewijzigd.

Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen 14 dagen na constatering contact met ons op te nemen.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Voor alle leveringen gelden uitsluitend onze leverings- en verkoopvoorwaarden,
zie pagina “verkoopvoorwaarden” onderaan de website voor de volledige voorwaarden.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@krausen.nl

Wij proberen altijd om een passende oplossing te vinden, mits het uiteraard gerechtvaardigd is en ook door ons opgelost kan worden.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden bij de geschillencommissie.